středa 17. ledna 2007

Londýnské (Britské) Speciality I

Rozhodl jsem se vytvořit takový malý seznam na pokračování všech drobných odlišností a specialit, se kterými se v Londýně a v Británii setkáte, které vás překvapí, ale většinou se o nich nikde nedočtete.
  • Debilní kohoutky - to je ta největší blbost, se kterou jsem se zatím setkal. Normální vodovodní baterie má dva kouhoutky a jednu trubku, ze které teče voda (pokud teda pominu pákové baterie, kterých tu mají po skromnu). Jenže britští zabednění patrioti mají dva kohoutky a dvě trubky, takže z jedné trubky teče studená voda a z druhého tak asi devadesáti stupňová. Jediný způsob jak to řešit, jak jsem se dozvěděl, je pustit oba a umyvadlo zašpuntovat.
  • Veverky - zkuste si představit, že u nás místo koček pobíhají veverky a je jich asi tak dvojnásob. Mám takovou teorii, že to má nějakou spojitost s rozlehlými londýnskými parky a jejich bujnou vegetací, vhodnou akorát tak pro veverky.
  • Doubledeckery - vtip je v tom, že ten klasický červený dvouposchoďový autoubus, se kterým se v Londýně setkáte na každém kroku není pravý doubledecker. Ten už jezdí jenom na dvou linkách (tuším že 9 a 14) a liší se v tom, že není nízkopodlažní, má dveře vzadu, místo v prostřed a vypadá tak nějak zasraraleji. Mimochodem, od nového roku podražilo jízdné z £1.50 na £2 (pokud teda nemáte Oyster card).
  • Letiště - od jisté doby jsou v letadle zakázány v tekutiny v prírucním zavazadle, to chápu. Nechápu ale, proč si ženský nestrčí ty krémy, šampóny a parfémy do kufru, místo toho, aby si to tahali v igelitových pytlících do letadla. Teď mě mimochodem napadá, proč si nenechat flašku nějaké výbušniny v kufru a neodpálit to za letu na dálku mobilním telefonem, kde je rozdíl?

2 komentáře:

martiner řekl(a)...

Teda nechci nějak to, ale podle mě a Wikipedie je double-decker prostě dvoupodlažní autobus. Ten klasickej starej double-decker se jmenuje Routemaster.
Ty umývadla jsou strašný a ještě horší je, že i když zblblý angláni přijedou do země s normálníma bateriema, tak si to umyvadlo pořád napouští...

pow řekl(a)...

Já bych řek, že právě Routemaster je něco jako doubledecker (double-decker) s velkým D ... nebo prostě název spojenej s tímto konkrétním typem autobusu. Těn novým se říká taky doubledecker, stejně jako všem dvoupatrovým autobusům veřejné odpravy.
Při tomhle zkoumání jsem mimochodem narazil na tenhle článek :) O tom jak Paroubek dostal od Blaira doubledecker.